1. Podstawowe pojęcia związane z zakupami
- Definicje kluczowych terminów: Zrozumiesz znaczenie pojęć (m.in. całkowity koszt posiadania (TCO), Maverick Spend, umowy SLA oraz analiza Kraljic Matrix itd.) , co pomoże Ci w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.
- Rodzaje zakupów: Poznasz różnice między zakupami bezpośrednimi i pośrednimi, a także strategicznymi, taktycznymi i operacyjnymi.
- Znaczenie Działu Zakupów: Zrozumiesz, jak dział zakupów wpływa na efektywność całej organizacji oraz jakie ma znaczenie w realizacji celów przedsiębiorstwa.
2. Strategia działu zakupów w kontekście strategii przedsiębiorstwa
- Zgodność strategii zakupów z celami biznesowymi: Nauczysz się, jak dział zakupów może wspierać strategię firmy poprzez odpowiednie akcje zakupowe.
3. Rola i zadania kupca
- Podstawowe obowiązki i umiejętności kupca: Poznasz kluczowe zadania, które powinien wykonywać każdy kupiec, oraz dowiesz się, jakie umiejętności pomogą Ci na tym stanowisku.
- Etyka i fair play w zakupach: Zrozumiesz znaczenie etyki w zakupach oraz jak budować pozytywne relacje z dostawcami oraz partnerami wewnętrznymi.
- Komunikacja z partnerami wewnętrznymi. Jak pracować, aby Dział zakupów był postrzegany jako wartość dodana, a nie „zło konieczne” w organizacji.